یک زمانی (نمیدانم سال هشتاد و چند بود) مُد شده بود که شال و کفش تک رنگ را با هم ست میکردند، آن هم فقط رنگ های خاص و جیغ مثل زرد قناری و بنفش حسنی و سبز سیدی و قرمز و ... ما هم هرچه تلاش کردیم یک شالی و کفشی ست کنیم، الحمدلله نشد که نشدحالا اینکه چرا نشد مهم نیست، مهم احساس بعد از آن دوران بود و سوژه خنده های عکس های مربوط به آن دوران بسیار طلایی "مُد".

هرچند مد خز آن زمان شرف داشت به این سیرابی شیردان ها و روده های گوسفند شُل و ول و یله و آویزانِ بی چفت و بستِ بی جلو و عقبی که الان میپوشند و احساس به روز بودن و روشنفکری و غیره هم میکنند.

نمیدانم کی میرسد آن زمانی که این یکی هم خز شود. قبلی حداقل یک فکری "مبنی بر هماهنگیِ" کلّه و پا درونش بود اما این آخری ها دیگر هیچ...

جدیدا بعضی ها افکارشان هم شبیه همین شلم شورباهایی که تنشان میکنند، شده.

در واقع "مُد تفکر" فعلی ایجاب میکند تا این حد درهم و مغشوش و بی ربط باشند. روش و مدل فکر کردن و منطق هم کاملا وابسته به امواج شده. و معلوم هم نیست این بی سروسامانی فکری بالأخره کِی خز میشود و بنی بشر با ریشخندی یا تلخندی به منطق و شعور حقیقی بازمیگردد.

این وضعیت قطعا با آنهمه تناقض نباید زیاد دوام بیاورد، هرچند بشر دوپا ثابت کرده میتواند برخی رفتار های احمقانه را به درازای تاریخ وجود و حضورش روی این کره ی خاکی ادامه دهد.

حالا هم در روزگاری سیر میکنیم که مردم در اوج تناقضات فکری و منطقی و استانداردهای دوگانه و چندگانه و بعضا زیگزاگی به سر میبرند. بله زیگزاگی نوع بسیار پیشرفته تر و به روزترش هست، اصلا  "مُد روز" و "ترند" منطق و تفکر همین "منطق زیگزاگی" است. البته اگر بروی بایستی روبروی یکی از این زیگزاک کاران و اشتباهش را به رُخَش بکشی طوری حاشا میکند که انگار باید یک چیزی هم دستی بهش بدهی تا وِلَت کند!

اندر "منطق زیگزاگی" و اُصولُها و اساسُها و ابوابُها و جزئیاتُها و غیره اش از این به بعد بیشتر خواهم گفت تا به کُنه مطلب پی ببرید و کوره راه های این وادی تاریک بر شمایان روشن گشته، خوف سفر مرتفع شده ، بُعد مقصد رفع گردیده و سختی ها بر شما آسان شود.

البته نسبت دادن این اسمِ با مُسمّی و پُرمغزِ "منطق زیگزاگی"، به این اوضاع نابسامان فکری ، ابداع نویسنده ی این مطلب میباشد که برای خود بسی حق کپی رایت  قائل است و افرادی که (به هر نحو) بدون ذکر منبع از مطالب مربوط به این شاخه از علم منطق! استفاده کنند تحت پیگرد الهی و عذاب وجدان و نفرین (منجر به حس پوچی فلسفی) قرار خواهند گرفت.

باشد که رستگار شوید.